Fosenenergi

  • App
  • Strømavtaler
  • Elbillader
  • Fordelsprogram
  • Kontakt
    • Vilkår
    • Ansatte
    • Om oss
    • Spørsmål og svar
    • Produksjonsanlegg
    • Personvern
    • Elhub
  • Min side
  • Trygg strømhandel i samarbeid med DNV

Abonnementsvilkår Puls

Abonnementsvilkår for bruk av Puls – Sanntidsmåler

 

  1. Puls fra FosenKraft Energi er en enhet som måler strømforbruket i sanntid fra din strømmåler. Puls sender informasjon om strømforbruk fra din strømmåler til FosenKraft Energi slik at forbruket kan presenteres i FosenKraft Energi-appen. FosenKraft Energi vil også levere tjenester knyttet til måling av strømforbruk.
  2. Bruk av Puls forutsetter et aktivt strømkundeforhold hos FosenKraft Energi tilknyttet måleren Puls benyttes til. Puls kan benyttes med alle strømavtaler som tilbys privatkunder. Dersom strømkundeforholdet opphører avsluttes også tjenestene tilknyttet Puls uavhengig av årsak til opphør.
  3. Bruk av Puls medfører en månedlig abonnementskostnad som faktureres per måned sammen med strømforbruket. Abonnementet trer i kraft når Puls tas i bruk og løper til det avsluttes av kunde ved å deaktivere abonnementet via «Min side» eller FosenKraft Energi-appen og i tillegg koble Puls fra AMS-måleren. FosenKraft Energi kan endre priser og vilkår med 14 dagers varsel, enten ved direkte skriv i kundens innboks i Min side og med varsel til kundens registrerte e-postadresse, eller på annen egnet måte. Vilkår for Puls gjelder uavhengig av kundens strømavtale.
  4. Puls skal bare installeres slik det er angitt ved levering. Kunden er selv ansvarlig for å installere Puls etter installasjonsbeskrivelsen. Eventuelle feil meldes FosenKraft Energi.
  5. FosenKraft Energi er ikke ansvarlig for skader, tap eller kostnader knyttet til bruk av Puls.
  6. For ansvar, garantier og betingelser knyttet til kjøp av Puls vises til kjøpsvilkår. Detaljerte brukervilkår (app vilkår) regulerer FosenKraft Energis og sluttbrukers forpliktelser tilknyttet Puls. Personvern er regulert gjennom personvernerklæring.

Kjøpsvilkår Puls

  1. Generelt
    Kjøpsvilkårene gjelder for kjøp av FosenKraft Energi Puls, heretter kalt Puls, gjennom FosenKraft Energis internettsider eller andre egnede salgskanaler. Du godkjenner kjøpsvilkårene når du bekrefter din bestilling.Selger: FosenKraft Energi er selger av Puls.

    Kjøper: Betegner den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen. Benevnes i det videre med personlig pronomen i andre person (du, deg, din eller ditt).
    Når du bestiller Puls aksepterer du vilkårene i denne avtalen, og forplikter deg til å følge disse i sin helhet.

    Kjøpsvilkårene utgjør sammen med selve kjøpet og ordrebekreftelsen det samlede avtalegrunnlaget for handelen.

    Puls leveres kun til fastlands-Norge.

    Forbrukerkjøp er blant annet regulert av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
    Du finner disse lovene på no

  2. Bestillings- og avtaleprosess
    Kjøpet er bindende for begge parter når bestillingen er registrert hos oss. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, dette er nærmere beskrevet i punkt 6.Du får en ordrebekreftelse fra FosenKraft Energi når kjøpet av Puls er gjennomført. Ordrebekreftelse mottar du på mail.
  3. Priser
    Priser er oppgitt inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet fremkommer før du fullfører kjøpet, og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som for eksempel utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Uavhentede pakker belastes med et gebyr på 250 kr + kostnader til returfrakt.
  4. Betaling
    Kjøp av Puls belastes kundens strømregning. Kjøpet belastes på førstkommende strømregning etter at kjøpet er gjennomført.
  5. Levering
    Normalt sendes bestilte varer innen 3 virkedager etter bestilling. Dette forutsetter tilgjengelighet på lager. Alle leveringstider som oppgis på våre nettsider må anses som veiledende.Hvis du har bestilt pulsmåler sammen med et strømabonnement så vil varen sendes når strømleveransen er aktivert (det tar ca. 14 dager).

    Ved betydelige forsinkelser vil du bli informert om dette.

    Puls leveres av våre distribusjonspartnere med din fakturaadresse som utgangspunkt. Selger har ansvar for varen inntil du har fått varen i din besittelse.

    Etter at du har mottatt varen må du snarest mulig undersøke at leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Du må også undersøke om varen er blitt skadet under transport, eller ellers har feil eller mangler. Dersom dette skulle være tilfelle, må du snarest mulig kontakte oss. Ta vare på både varen og emballasjen til saken er ferdig behandlet og du har fått tilbakemelding.

    Bruksanvisning for Puls følger med i emballasjen.

  6. Angrerett
    Angrerettloven gir deg rett til å angre på et kjøp, ved at du senest 14 dager etter at du har mottatt varen gir melding om dette som beskrevet under. Angreretten gjelder for varer og enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Hvis du angrer på kjøpet ditt og det ikke har gått mer enn 14 dager siden du mottok pakken, så kan du returnere den kostnadsfritt. Det er viktig å huske at emballasjen må brytes med minst mulig skade. Last ned returseddel her og lever varen på nærmeste postkontor.Når vi har mottatt varen på lager, så vil beløpet for varen bli kreditert på din neste faktura.

    Dersom du ønsker å bruke angreretten kontakt også FosenKraft Energis kundesenter.

    Øvrige begrensninger i angreretten følger av lov om angrerett.

  7. Forsinket leveranse
    Dersom Selger ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra Selger.Ved forsinkelse må krav rettes til Selger innen rimelig tid.
  8. Reklamasjon og garanti
    Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Selger melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.Reklamasjonen må meldes skriftlig til Selger. Du vil få en bekreftelse fra Selger når henvendelse om reklamasjon er mottatt.

    Dersom det foreligger en feil eller mangel ved varen som ikke skyldes deg eller forhold på din side, og dersom du har reklamert innen oppgitte frister, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6:

    holde hele eller deler av kjøpesummen tilbake (hvis den ikke allerede er betalt)
    2. under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
    3. under visse forutsetninger kreve prisavslag
    4. under visse forutsetninger kreve erstatning
    5. kreve heving, dersom mangelen ikke er uvesentlig (det er normalt en forutsetning for heving at varen returneres i samme stand og mengde, jf. forbrukerkjøpsloven § 51)

    Dersom det ikke foreligger en feil eller mangel, kan Selger bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en feil eller mangel, og betaling for reparasjon av varen, dersom Selger har gjort deg uttrykkelig oppmerksom på at du selv må dekke slike kostnader, jf. forbrukerkjøpsloven § 30.

    Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre feil eller mangel ut over det som måtte være avtalt med Selger, vil Selger ikke dekke disse utgiftene.

    Selger forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke har feil eller mangel i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Varen trenger ikke å sendes i retur.

  9. Retningslinjer for personvern
    Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til at vi kan oppbevare og behandle dine personopplysninger.
  10. Salgspant
    FosenKraft Energi har salgspant i leverte varer som sikkerhet for kjøpesummen. Dette inkluderer renter og omkostninger og gjelder inntil disse er betalt i sin helhet, jfr. pantelovens § 3-14 flg.
  11. Ekstraordinære forhold
    Selger er kun ansvarlig for verditap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som vi ikke med rimelighet kunne forvente å unngå eller overvinne følgene av.Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Selgers side.

    Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

  12. Endring av vilkårene
    FosenKraft Energi forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, blant annet som følge av endringer i lovgivning.
  13. Force majeure
    Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet partene ikke kan råde over, så som ved brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta- restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivstoff, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punktet, er Selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller.
  14. Tvister og lovvalg
    Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som ellers angår handel på FosenKraft Energis nettsider følger norsk rett og hører inn under de ordinære tvisteløsningsorganer og domstoler. FosenKraft Energi AS sitt alminnelige verneting, er verneting for alle tvister som måtte oppstå som følge av handel på FosenKraft Energis nettsider.Dersom du ønsker å klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi klage til forbrukerrådet eller via EUs nettplattform for tvisteløsning (ODR-portalen). Forbrukerrådet er et statlig forvaltningsorgan som veileder forbrukere og megler i tvister mellom forbruker og næringsdrivende.

    Forbrukerrådet
    Fred Olsens gate 1
    0152 Oslo
    forbrukerradet.no

    ODR-portalen er en nettbasert klageportal levert av EU-kommisjonen som gir tilgang til tvisteløsningsverktøy. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.
    https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NO

 

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.
FosenKraft Energi AS
Emil Schanches gate 10, 7160 Bjugn
Tlf. 72 52 04 30
[email protected]
Ta gjerne kontakt med oss for å avdekke diverse ønsker og behov, og ikke minst for en hyggelig prat.

Bygget på Wordpress av Smart Media · i samarbeid med Punch Reklame