Ofte stilte spørsmål
Jeg skal flytte, hva gjør jeg?
Du kan ta med deg strømavtalen din fra FosenKraft til hvor som helst i landet. Send oss en melding på kontaktskjemaet så ordner vi resten for deg.
Får jeg både nettleie og strøm på samme faktura?
Ja. Er du kunde hos FosenKraft Energi vil du ha fordelen av å få felles faktura på både strøm og nett for alle dine abonnement innen nettområdene til Nettselskapet AS, Tensio TS, Tensio TN og Elvia.
Hvor lang oppsigelsestid er det på de forskjellige kraftprodukter?
Garantikraft og Markedskraft har ingen oppsigelsestid.
Fastprisavtaler er gjensidig bindende fram til avtaletidspunkt.
Avtale skal underskrives av både kjøper og selger.
Hvor ofte får vi regning fra FosenKraft?
Regning mottar du 12 ganger årlig.
Ca. forfallsdatoer er 25. hver måned.
Hvordan ordner jeg eFaktura?
Hos de aller fleste bankene får man tilbud om opprettelse av eFaktura når man betaler papirfaktura. Du kan lese mer om ordningen eFaktura her. Du trenger BankID for å logge inn i din nettbank.
Hvordan forholder jeg meg hvis jeg ønsker betalingsutsettelse?
Hvis du har problemer med å betale deler eller hele strømregningen for en termin, må du ta kontakt med oss på telefon 72 52 04 30 i god tid før forfall. Etter forfall påløper purregebyr, renter og evt. salær til inkassobyrå.
Hva er Elsertifikat?
Elsertifikat er en støtteordning for utbygging av fornybar energi og ble innført 01.01.2012. Kundene finansierer utbygging av fornybar energi ved at elsertifikatkostnaden legges inn i kraftprisen. Andel elsertifikat kraftleverandørene må kjøpe øker fram til 2024 og avtar igjen fram til ordningen avslutte i 2035. Dvs. elsertifikatkostnadene vil øke fram til 2024. Les mer: NVE-Elsertifikat
Hvor finner jeg leveringsvilkår?
Leveringsvilkår finner du under strømavtaler eller du kan laste ned disse i pdf: Leveringsvilkår FosenKraft Energi
Kan jeg angre på avtaleinngåelse?
Ja. Angrefristen utløper 14 dager etter inngåelse av avtalen. For å benytte angreretten fyller du ut følgende Angreskjema og sender til oss.